Verhuizen naar of in Leuven: adreswijziging doorgeven

Ben je verhuisd naar of in Leuven? Dan moet je dat melden bij de stad.

Je nieuwe adres doorgeven kan online. Nadat de wijkinspecteur voor controle is langsgekomen, kom je naar het stadskantoor om je documenten te laten aanpassen (op afspraak).

Wanneer melden?

Ten laatste 8 werkdagen na je verhuis.

Wie kan dit melden?

  • Iedereen die 18 jaar of ouder is, mag zelf zijn verhuizing doorgeven.
  • Ouders of voogden geven de verhuizing van hun minderjarige kinderen door.
  • Meerderjarige gezinsleden mogen de verhuizing voor jou doorgeven. Ze hebben dan wel je identiteitskaart nodig.
Niet voor niet-Belgen die van het buitenland (terug) naar Leuven komen wonen. Zij moeten zich registeren bij de stad.

Hoe melden?

Geef je nieuwe adres door

 

Problemen met online melden?

Contacteer ons:

Loket bevolking

Stadskantoor
Professor Van Overstraetenplein 1
3000 Leuven

Wat gebeurt er na je melding?

De wijkinspecteur komt langs om te controleren of je op het adres woont.

Adres laten aanpassen na controle politie (op afspraak)

Nadat de wijkinspecteur is langsgekomen, stuurt de stad je een uitnodiging om naar het stadskantoor te komen voor de aanpassing van je identiteitskaart of verblijfsvergunning en eventueel trouwboekje. Daarvoor maak je een afspraak.

Maak een afspraak

Wat breng je mee?

Identiteitskaart, kids-ID en/of verblijfsvergunning van elk gezinslid mee (met puk- en pincode).

Prijs

Gratis.

Tijdelijk ander adres

Je moet je adres niet wijzigen, maar brengt de stad wel op de hoogte.
Dat geldt onder meer voor:

  • Personen die in een ziekenhuis of rusthuis verblijven
  • Studenten
  • Diplomaten
  • Beroepsmilitairen
  • Personen die door een reis of beroepsredenen maximaal 1 jaar niet in de stad verblijven

Stadskantoor
Professor Van Overstraetenplein 1
3000 Leuven

Iets fout of onduidelijk op deze pagina? Meld het ons.