Pin- en pukcode voor eID, kids-ID of verblijfskaart

Heb je de pin- en pukcode voor je eID, kids-ID of verblijfskaart niet gekregen of zijn ze kwijt? Vraag ze gratis opnieuw aan.

Is je kaart geblokkeerd nadat je 3 keer een foute code ingaf? Maak een afspraak om je kaart te deblokkeren.

Heb je pin- en pukcode nodig?

Heel wat online diensten zijn beveiligd. Je moet je veilig aanmelden om:

  • Je identiteit te bewijzen
  • Documenten digitaal te ondertekenen
  • Online diensten van de overheid te gebruiken, zoals Tax-on-web, Mijn Dossier en My Pension

Veilig aanmelden kan op 3 manieren:

  • Met je eID
  • Met de app 'Itsme'
    • Je meldt je aan met een gratis app.
    • Je hebt geen pincode nodig.
    • Je hebt een smartphone en toegang tot pc-banking nodig (bankkaart en kaartlezer van de bank).
  • Met een digitale sleutel met activatiecode
    • Je identificeert je met een mobiele app, een sms of een e-mail.
    • Je hebt geen pincode nodig.
    • Je hebt een activatiecode nodig.

Pin- en pukcode kwijt of niet gekregen

Vraag de codes gratis opnieuw aan.

Vraag codes aan

Pin- en pukcode afhalen

Als we de codes krijgen, nodigen we je uit om ze af te halen. Dat kan 4 tot 5 werkdagen duren.
Je maakt dan een afspraak in het stadskantoor.

Maak afspraak

Kan je zelf niet komen?
Geef dan jouw identiteitskaart en een volmacht aan iemand die in jouw plaats de codes afhaalt in het stadskantoor.

Pincode deblokkeren

Als je 3 keer een verkeerde pincode invoert, wordt je kaart geblokkeerd.
Kom naar het stadskantoor, op afspraak. We deblokkeren gratis je kaart.

Maak afspraak

Wat breng je mee?

Kan je zelf niet komen?
Geef dan jouw identiteitskaart en een volmacht aan iemand die in jouw plaats je kaart komt deblokkeren in het stadskantoor.

Pincode veranderen

Heb je de pincode en is je kaart niet geblokkeerd? Dan kan je jouw pincode veranderen op een van deze manieren:

Wat breng je mee?

  • Identiteitskaart of verblijfskaart
  • Pincode

Volmacht om codes af te halen of te deblokkeren

Kan je zelf niet naar het stadskantoor komen? Geef dan een volmacht aan iemand die in jouw plaats komt.

Vul het formulier in en breng het mee.

Heb je een vraag?

Contacteer ons, we helpen je graag verder.

Bel ons

016 27 21 90

Mail ons

bevolking@leuven.be
Je krijgt zo snel mogelijk een antwoord.
Iets fout of onduidelijk op deze pagina? Meld het ons.