Huisbezoek voor eID
Kan je door gezondheidsproblemen lange tijd niet naar het stadskantoor komen? Dan komen we aan huis om de aanvraag van je nieuwe identiteitskaart te regelen. Hou er wel rekening mee dat een identiteitskaart aanvragen via een huisbezoek langer duurt dan een aanvraag in het stadskantoor.
Lees hieronder hoe je een huisbezoek aanvraagt.
Stap 1: Iemand komt in jouw plaats naar het stadskantoor
Maak een afspraak voor die persoon
Dat kan online of telefonisch.
Online
Maak een afspraak voor aanvragen
Telefonisch
Leuven Info
Wat brengt die persoon mee?
- 1 pasfoto van jou van maximaal 6 maanden oud. Let op de eisen.
Als dat nodig is, nemen we een foto bij jou thuis (€ 5). - Jouw identiteitskaart die bijna vervalt.
- Doktersattest dat vermeldt dat je je niet kan verplaatsen (en eventueel ook dat je geen handtekening kan zetten).
- Prijs: € 20
- Als je identiteitskaart kwijt bent: € 22
Stap 2: We plannen het huisbezoek
Tijdens het huisbezoek:
- Doen we een identiteitscontrole
- Laten we je de documenten ondertekenen
- Nemen we pasfoto's als dat nodig is (€ 5)
Voor het huisbezoek betaal je niets extra.
Stap 3: Iemand komt in jouw plaats je identiteitskaart afhalen
Kreeg je de pin- en pukcodes met de post? Dan kan iemand anders de kaart afhalen in het stadskantoor, op afspraak. Je moet die persoon wel volmacht geven.
Leuven Info
Wat breng je mee?
- Oude identiteitskaart
- Pin- en pukcodes
- Betalingsbewijs
- Ingevulde volmachtformulier
Downloads
Volmachtformulier(pdf, 66.94 kB)
Heb je een vraag?
Contacteer ons, we helpen je graag verder.