Hoe ziet mijn werkdag er uit?
Nadat ik met de fiets toekom op kantoor, bekijk ik eerst de online portalen van de liften, keuringen en de bewakingsfirma. Als er bijvoorbeeld een probleem is met een lift, kan ik daar snel op inspelen door de juiste persoon in te lichten.
Daarna open ik mijn persoonlijke mailbox en de algemene mailbox van gebouwbeheer. Op basis van de inkomende mails maak ik mijn agenda op. Het kan gaan over technische meldingen van huurders, offertes die ik opgevraagd heb, vragen over valbeveiliging, problemen met de beveiliging van onze gebouwen …
Ik werk op verschillende locaties. Dat is een fijne afwisseling van werkplek en collega's. Mijn thuisbasis is op 8HOOG, waar AG Stadsontwikkeling Leuven haar kantoor heeft. Daarnaast ben ik ook regelmatig aanwezig in het Politiehuis, De Girafant, het Stadskantoor en Comenius. We gaan ook met regelmaat langs in de woonentiteiten die we in beheer hebben. Momenteel zitten we aan bijna 200 entiteiten! Thuiswerken doe ik meestal op woensdag.
Ik krijg de vrijheid om mijn agenda zelf te organiseren. Dringende vragen krijgen voorrang en mijn aanwezigheid op de verschillende werklocaties kan ik zelf inplannen. Doordat ik met vaste regelmaat aanwezig ben, heb je sneller voeling met het gebouw en met de mensen die er werken. Je wordt sneller als aanspreekpunt gezien voor problemen.
Op donderdagen gaat het wekelijks overleg van facilitair beheer door. Samen met de gebouwbeheerders en Bart, de coördinator van expertiseteam facilitair beheer, overlopen we onze agenda. Waar is iedereen mee bezig en zijn er problemen waarover we advies van de andere collega’s nodig hebben? Zo blijven we goed op de hoogte van wie wat doet. Binnen ons team heeft elke collega zijn of haar specialisaties en door samen te werken vormen we een heel sterk team. Dankzij de goede contacten met de collega’s van de stad Leuven hebben we snel en goed de juiste info om een dossier op te starten en/of op te starten als het bijvoorbeeld gaat over erfgoed gerelateerde zaken of rioolaansluitingen.
Tijdens de middag vind ik het belangrijk om even te ontspannen en niet bezig te zijn met het werk. Lunchen op kantoor is altijd een gezellige bedoening. Soms nemen we zelf eten mee, andere keren bestellen we iets of maken we samen croque monsieurs.
Op donderdag zit ik samen met de collega’s van expertiseteam vastgoed. Hier bespreken we de meldingen die we kregen rond de woonentiteiten en hoe we die kunnen oplossen, aanpassen of verbeteren.
Ik vind het leuk als onze tussenkomst bij kleine en grotere problemen tot een goed einde wordt gebracht en we daardoor het leven van die huurder hebben vergemakkelijkt. Als ze die appreciatie tonen, is mijn dag gemaakt!
Een van de laatste projecten die we samen met het vastgoed team uitvoerden, was de inrichting van 25 appartementen in residentie VIVID. Hier hebben op een heel korte termijn de appartementen laten afwerken, is er geverfd, is er verlichting geïnstalleerd en zijn er gordijnen en schilderijrails omhoog gehangen.
Naast de dagelijkse taken is er ook tijd voor opleidingen. In mei 2023 volgde ik een opleiding elektriciteit (BA4 en BA5). Door deze opleiding heb ik nog meer kennis over de mogelijke gevaren van elektriciteit. Verder komt die kennis ook van pas als we werken laten uitvoeren in hoogspanningscabines. Vorig jaar ging de opleiding EHBO door waaraan elke geïnteresseerde collega kon deelnemen. Dit is niet enkel nuttig voor situaties binnen de organisatie, maar ook wanneer je bij huurders bent of in je privéleven. Leuk dat dit binnen de organisatie georganiseerd werd.
Het is duidelijk dat mijn takenpakket divers is waardoor geen enkele dag hetzelfde is. Ik steek graag mijn handen uit de mouwen en help waar ik kan. Ik voel de waardering van andere collega’s en huurders. Als ik een idee heb dat de organisatie vooruit kan helpen, krijg je bij AG Stadsontwikkeling Leuven de vrijheid om dit verder te onderzoeken en mag ik hier het voortouw in nemen.
Heb je nog vragen?
Contacteer ons. We helpen je graag verder.