Vacature verantwoordelijke operationeel beheer bibliotheek

De bibliotheek is een open huis waar iedereen welkom is om materiaal uit te lenen of deel te nemen aan activiteiten. Als verantwoordelijke operationeel beheer zorg je dat dagelijkse werkingsprocessen goed verlopen en technische problemen snel opgelost zijn. Je zoekt mee naar verbeteringen, zodat elke bezoeker een fijne ervaring heeft.

  • Diploma: Bachelor
  • Contract: Vaste job, statutair
  • Organisatie: Stad Leuven
  • Solliciteren: Tot en met 13 november 2024

Jouw belangrijkste taken

  • Je volgt samen met de leidinggevende de dagelijkse werking van de bibliotheek op.
  • Je coördineert, analyseert en verbetert de interne processen en procedures om de dienstverlening voor klanten te verbeteren.
  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor het technische beheer van hardware en software dat nodig is voor de werking van de bibliotheek.
  • Je onderhoudt contacten met collega’s en leveranciers om technische problemen op te lossen en proactief verbeteringen aan te brengen.
  • Je ben het eerste aanspreekpunt voor het logistieke team. Je coacht hen in hun dagelijkse werking.
  • Je werkt een aantal uren aan het onthaal in de publieksruimte, net als elke medewerker.

Waar en wanneer ga je werken?

  • Je werkt in de Bib Leuven Tweebronnen. Als het nodig is, werk je ook in de andere filialen in Heverlee, Kessel-Lo en Wilsele.
  • Je kan 1 dag per week thuiswerken als je voltijds werkt, afhankelijk van de taken.
  • Je bent bereid om op zaterdag (om de 3 weken) en op donderdagavond (om de 9 weken) te werken.

Wat mag jij van ons verwachten?

  • Vaste job
    Je krijgt een vaste statutaire job. Je werkt voltijds.
  • Loon
    Je verdient minstens € 2.999,68 bruto per maand als je voltijds werkt. Voor je loonberekening nemen we jouw ervaring bij de overheid volledig over en relevante ervaring in de privésector tot 10 jaar.
    Bereken je loon
  • Vakantie
    Je krijgt 35 vakantiedagen per jaar als je voltijds werkt.
  • Andere voordelen
    Je krijgt een heleboel extra's, zoals fietsvergoeding en terugbetaling van het openbaar vervoer, eindejaarspremie, vakantiegeld, maaltijdcheques, ecocheques, hospitalisatieverzekering, fietslease, thuiswerkvergoeding en -uitrusting, opleidingen …

Welke diploma’s en ervaring heb je nodig?

  • Je hebt een bachelordiploma. Een gelijkwaardig diploma uit het buitenland kan ook.
  • Je hebt deze 2 relevante professionele ervaringen:
    • Ervaring met publieksgerichte processen en organisatorische procedures verbeteren om de dienstverlening voor de klanten te optimaliseren (minstens 1 jaar).
    • Ervaring met mensen coachen.
  • Professionele ervaring in de culturele sector is een pluspunt.

Welke vaardigheden heb je best?

  • Je bent klantgericht.
    Je past je kennis en inzichten toe om technische processen en procedures te verbeteren. Zo zorg je mee dat klanten op een aangename manier de bibliotheek kunnen bezoeken.
  • Je werkt graag samen.
    Je werkt nauw samen met alle medewerkers van de bibliotheek, andere collega's bij de stad en partners, bijvoorbeeld softwareleveranciers en sectorfederaties. Je wisselt ervaringen uit en zoekt samen naar oplossingen.
  • Je neemt initiatief.
    Je merkt zaken op en neemt actie bij problemen. Als het nodig is, contacteer je collega's van IT of externe leveranciers.
  • Je kan goed een team leiden.
    Je coacht en motiveert je team, zodat ze het beste van zichzelf kunnen geven.
  • Je bent leergierig.
    Je hebt voeling met nieuwe technologieën, technieken, apparatuur en software. Je kan je snel inwerken in die materie.

Daarnaast voldoe je aan de algemene voorwaarden waar iedereen bij ons aan moet voldoen.

Interesse in deze job?

Solliciteer online, ten laatste op woensdag 13 november 2024.

Wat je moet weten voor je start

  • Je sollicitatie bestaat uit:
    • Vragen over je kennis en motivatie
      Je kan geen motivatiebrief toevoegen. Zo kunnen we kandidaten zo goed mogelijk vergelijken.
    • Je cv
    • Foto of scan van je bachelordiploma
  • Werk je sollicitatie binnen 1 uur af. Opslaan en later terugkeren kan niet.
  • Heb je een beperking waardoor je niet kan meedoen met de selectie? Dan kan je een aanpassing vragen.
  • Je krijgt meteen een bevestiging per mail. Geen mail gekregen? Contacteer ons

Solliciteer nu

Hoe kiezen we de geschikte kandidaat?

In elke job gaan we voor de best mogelijke match. Zowel voor jou als voor ons. Je doorloopt deze stappen. Je moet telkens voor een stap slagen om verder te gaan.

  1. Screening van de kandidaten
    We beoordelen je motivatie en je professionele ervaring.
  2. Sollicitatiegesprek
    We nodigen alleen de 8 meest geschikte kandidaten uit. Voor het gesprek bereid je schriftelijk een opdracht voor. Die licht je mondeling toe voor een jury op vrijdag 6 december 2024.
  3. Jobaanbod of wervingsreserve
    We maken een rangschikking van alle kandidaten die slagen voor het sollicitatiegesprek. De eerste kandidaat krijgt de job.

Ben je geslaagd, maar kreeg je de job niet?
We houden je gegevens bij in een lijst. Als we een gelijkaardige vacature hebben, contacteren we je. Je moet dan niet opnieuw solliciteren.

We selecteren sollicitanten op basis van kwaliteiten en werkmotivatie. We maken geen onderscheid op basis van leeftijd, beperking, geslacht, genderidentiteit- of expressie, seksuele oriëntatie, afkomst, cultuur of levensbeschouwing.

Heb je een vraag?

Vragen over de jobinhoud

Dieter Deplancke
Tel. 016 27 45 41
E-mail: dieter.deplancke@leuven.be

Andere vragen over deze vacature

Vermeld in je mail 'Vacature verantwoordelijke operationeel beheer bibliotheek'.

Stadskantoor

Dienst personeel - werving en selectie

Stadskantoor
Professor Van Overstraetenplein 1
3000 Leuven

Ontvang wekelijks nieuwe vacatures in je mailbox.
Iets fout of onduidelijk op deze pagina? Meld het ons.