Leegstaand gebouw melden

Ken je een gebouw of woning in Leuven dat al langere tijd leeg staat? Meld het ons.

Hoe melden?

Meld leegstaand gebouw

Liever niet online melden?
Kom naar het stadskantoor, op afspraak.

Wat gebeurt er met je melding?

  1. We onderzoeken je melding (eventueel met een onderzoek ter plaatse).
  2. Is er een vermoeden dat het om een leegstaande woning gaat? Dan sturen we een akte van leegstand naar de eigenaar.
  3. Als de eigenaar de leegstand niet of onvoldoende betwist, nemen we de woning op in het leegstandsregister. De eigenaar betaalt dan een belasting. De stad wil zo eigenaars stimuleren iets met de woning te doen.
  4. Als de woning opnieuw 6 maanden bewoond is, schrappen we de woning uit het leegstandsregister.

Belastingreglement

Stadskantoor
Professor Van Overstraetenplein 1
3000 Leuven

Iets fout of onduidelijk op deze pagina? Meld het ons.