Financiële steun voor gebruik herbruikbare afhaal- en thuisbezorgverpakkingen
Gebruik herbruikbare potjes voor de afhaal- en thuisbezorgmaaltijden in je horecazaak. Je kon tot en met 11 december 2024 steun aanvragen bij de stad.
Voor wie?
Leuvense horecazaken die afhaal- of thuisbezorgmaaltijd aanbieden.
Hoe werkt het?
Leen bowls
- Je leent de herbruikbare maaltijdverpakkingen (bowls) van onze aangeduide leverancier futuREproof/red-use.
- Je kan kiezen uit verschillende maten.
- De bowls zijn:
- makkelijk stapelbaar, hittebestendig en geschikt voor de vaatwasser
- lekvrij, geurvrij, kleurvrij en 100% voedselveilig
- vrij van schadelijke stoffen
Gebruik door klanten
- Je klanten gebruiken de bowl gratis als ze een maaltijd afhalen of laten bezorgen.
- Binnen 14 dagen brengen ze de bowl binnen in een van de deelnemende horecazaken (bekijk deelnemende zaken op Google Maps)
Bedrag
- Max. € 500 per vestiging.
- € 250 euro extra per vestiging: als je het gebruik van wegwerpverpakkingen betalend maakt voor klanten:
- Je rekent voor het grootste formaat van je huidige wegwerpverpakking minstens € 0,40 aan aan je klanten.
- Je communiceert dat in je zaak en op je website of social media.
- Als er meerdere vestigingen zijn kan je in totaal max. € 3.000 aanvragen.
Welke kosten komen in aanmerking?
- Het gebruik van de bowls van futuREproof/red-use
- Servicekosten aangerekend door futuREproof/red-use
De totale financiële steun kan nooit meer bedragen dan de gemaakte kosten.
Welke kosten komen niet in aanmerking?
Kosten voor afwas, administratie, IT-infrastructuur
Hoe meedoen?
1. Verkrijg je herbruikbare verpakkingen
- Maak een afspraak met futuREproof/red-use
- Zij komen langs om samen te bekijken welk type en hoeveel bowls nodig zijn in je zaak.
- De bowls worden geleverd in je zaak.
2. Gebruik de verpakkingen in je zaak
Jij en je klant gebruiken de de app van futuREproof/red-use om het gebruik van de verpakkingen te registreren.
3. Vraag financiële steun aan
Verzamel de documenten
- Facturen of kastickets, de datum op de factuur moet van voor 15 november 2024 zijn.
- Bewijs dat de opgegeven post- of bankrekening verbonden is aan je onderneming, bijvoorbeeld een factuur van de onderneming.
- Ingevulde en ondertekende ‘Verklaring op eer’.
Downloads
Verklaring op eer - herbruikbare verpakking(docx, 48.26 kB)
Doe je aanvraag online
Je kon financiële steun aanvragen tot en met 11 december 2024.
Wat gebeurt er na je aanvraag?
- Controle
- We kijken na of de aanvraag volledig is.
- Binnen 1 maand na je aanvraag krijg je bericht of je aanvraag volledig is. We vragen eventueel extra info op.
- Beoordeling en goedkeuring
Medewerkers van de stad en KOMBAK beoordelen de aanvragen inhoudelijk en zakelijk.
- Uitbetaling
Na goedkeuring wordt het bedrag van de financiële steun overgeschreven naar de opgegeven bankrekening.
Reglement
Downloads
Heb je een vraag?
Contacteer ons, we helpen je graag verder.