Grensstudent: hoe melden?
Dit is jouw situatie:
- Je hebt de nationaliteit van een EU- of EER-land of Zwitserland.
- Je wilt je melden als grensstudent.
OpgeletIs dit niet jouw situatie?
Dan verloopt je inschrijving anders.
Kijk na hoe jij moet inschrijven
Wat moet je doen?
Kom naar het stadskantoor, op afspraak. Je krijgt meteen een 'bijlage 33' als verblijfsdocument.
Hoe afspraak maken?
Vanuit het buitenland kan je alleen telefonisch een afspraak maken.
Wat breng je mee?
- Nationale identiteitskaart of paspoort
- Eventuele vorige 'bijlage 33'
- Bewijs van inschrijving van de hogeschool of universiteit
Een toelatingsbrief is geen bewijs van inschrijving. - Als je niet de nationaliteit hebt van het buurland waar je woont:
Officieel bewijs dat je in Nederland, Frankrijk, Duitsland of Luxemburg woont, bv. een geldige verblijfskaart of een attest van woonst - 1 pasfoto
- De foto is maximaal 6 maanden oud.
- Let op de eisen.
- In het stadskantoor staat een fotocabine.
Let op: neem de foto voordat je een ticket neemt aan de automaat in de inkomhal.
- Je adres in het buurland
Hoelang geldig?
Een 'bijlage 33' is 1 academiejaar geldig.
Verblijf verlengen
Blijf je langer dan 1 academiejaar in Leuven? Meld je dan elk academiejaar opnieuw bij de stad.
Heb je een vraag?
Contacteer ons. We helpen je graag verder.