Bekendmakingen

Politieverordeningen, reglementen en besluiten

Vanaf 2022

Bekijk de bekendmakingen

Openbare onderzoeken

Openbaar onderzoek nieuwe straatnamen

Het is aangewezen om bepaalde straat- en pleinnamen die door de gemeenteraad in zitting van 23 september 2019 principieel beslist zijn voor de Hertogensite in Leuven te wijzigen. Het gaat over volgende aanpassingen:

  • Het in 2019 goedgekeurde 'Sint-Elisabethplein' op te splitsen en enkel te behouden voor het binnenplein (zie A gele zone op plan)
  • Zone C te wijzigen naar 'Plein aan de Aa' (paarse zone op plan)
  • Zone E te wijzigen naar 'Gasthuissteeg' (rode zone op plan)
  • Aapark te wijzigen naar 'Hertogenpark' (blauwe zone op plan).

Zie bijlages:

Terinzagelegging

Terinzagelegging conceptnota en kennisgevingsnota 'Beleidsplan Ruimte Vlaanderen'

Ruimte is beperkt in Vlaanderen, maar iedereen heeft ruimte nodig. Daarom is het belangrijk om duidelijke afspraken te maken over hoe we die ruimte het best kunnen benutten.

De Vlaamse Regering heeft maandag 14 juli 2025 een conceptnota goedgekeurd voor het Beleidsplan Ruimte Vlaanderen als startpunt voor dialoog. De nota bouwt verder op de beslissing van de Vlaamse Regering van 2018 en geeft de richting aan voor een volwaardig en definitief beleidsplan. De conceptnota herbevestigt de keuze om tegen 2040 geen extra ruimte meer in te nemen.

Vanaf 9 september 2025 tot uiterlijk 14 november 2025 kan je reageren op zowel de conceptnota als op de kennisgevingsnota.

Bekijk de documenten online

Bekijk bekendmaking:

Bekendmakingen

Bekendmaking van een beslissing over een aanvraag van een inrichting waar handelingen uitgevoerd worden waarbij natuurlijke stralingsbronnen worden aangewend

Bekendmaking van 6 augustus 2025 tot en met 10 september 2025.

Downloads
Vergunning Fanc(pdf, 205.69 kB)

Brandweer

Bekijk de bekendmakingen van de brandweer.

Protocollen

Downloads

Register van bekendmakingen

Alle reglementen en verordeningen van stad en OCMW Leuven maken we bekend op besluitvorming.leuven.be/bekendmakingen.

We houden ze ook bij in een ondertekend papieren register. Voor elk reglement of verordening wordt in het register vermeld:

  • Onderwerp
  • Orgaan dat het reglement of de verordening heeft aangenomen (gemeenteraad, raad voor maatschappelijk welzijn, college van burgemeester en schepenen, vast bureau of de burgemeester)
  • Datum van de beslissing
  • Datum van bekendmaking op de website
  • Volgnummer (alle reglementen en verordeningen worden chronologisch opgenomen)

Je kan een uittreksel uit dit register opvragen via openbaarheid van bestuur.

Heb je een vraag?

Contacteer ons, we helpen je graag verder.

Bel ons

016 27 27 27

Mail ons

info@leuven.be

Je krijgt zo snel mogelijk een antwoord.

Stuur een bericht

Vul contactformulier in
Je krijgt zo snel mogelijk een antwoord.
Iets fout of onduidelijk op deze pagina? Meld het ons.