Vacature afdelingshoofd ontvangsten en uitgaven
Als afdelingshoofd ontvangsten en uitgaven leid je het team dat alle financiële verrichtingen controleert. Samen zorg je dat ambitieuze plannen van de stad financieel opgevolgd worden en dat Leuven verder kan groeien en ontwikkelen.
Jouw belangrijkste taken
- Je geeft leiding aan je team van 20 personen, waarbij je aandacht hebt voor de individuele ontwikkeling van teamleden en de onderlinge samenwerking. Zo zorgen jullie voor een vlotte en klantgerichte ondersteuning.
- Je anticipeert op veranderingen zoals nieuwe wetgeving, digitalisering van processen en nieuwe software, en denkt proactief mee over de impact op de organisatie.
- Je zorgt ervoor dat het werk efficiënt en soepel verloopt, deadlines worden gehaald, en de voortgang nauwgezet wordt opgevolgd.
- Je bewaakt en verbetert de processen en stemt af met andere afdelingen voor een goede samenwerking.
- Je werkt samen met het management aan een ondersteunend beleid en je draagt bij aan een efficiënte organisatie.
Goed om te weten: We zoeken op dit moment ook een afdelingshoofd aankoop en overheidsopdrachten. We combineren de selectieprocedures, waardoor je dus niet apart moet solliciteren. In je sollicitatie kies je voor welke job(s) je solliciteert.
Waar ga je werken?
- Je werkt in het stadskantoor.
- Je kan maximaal 2 dagen per week thuiswerken. We bieden flexibele werkuren voor een goede balans tussen je werk- en privéleven.
Wat mag jij van ons verwachten?
- Vaste job
Je krijgt een vaste statutaire job. Je werkt voltijds. - Loon
Je verdient minstens € 4.560,20 bruto per maand als je voltijds werkt.
Voor de loonberekening nemen we jouw ervaring volledig over.
Bereken je loon - Vakantie
Je krijgt 35 vakantiedagen per jaar als je voltijds werkt. - Andere voordelen
Je krijgt een heleboel extra's, zoals fietsvergoeding en terugbetaling van het openbaar vervoer, eindejaarspremie, vakantiegeld, maaltijdcheques, ecocheques, hospitalisatieverzekering, fietslease, opleidingen …
Welke diploma’s en ervaring heb je nodig?
We zoeken iemand die mensen kan verbinden om samen te werken, iemand die kansen ziet en snel nieuwe dingen leert.
Welk diploma je hebt, is dus minder belangrijk. Je hebt een van deze diploma’s of een gelijkwaardig diploma of een gelijkwaardig diploma uit het buitenland:
- Masterdiploma
- Bachelordiploma
Heb je alleen een bachelordiploma? Dan moet je ook slagen voor niveautesten.- Je deed beide professionele ervaringen op (mag gelijktijdig):
- Minstens 2 jaar in een financiële job op strategisch niveau
- Minstens 3 jaar in een leidinggevende job (hiërarchisch of projectmatig leiderschap)
Welke vaardigheden heb je best?
- Je kan goed motiveren.
Je kan een team effectief leiden, personen inspireren en ondersteunen in hun professionele ontwikkeling. - Je bent betrouwbaar en consistent.
Je zoekt manieren om de werking te verbeteren. Je bent consequent naar diensten en collega’s toe. - Je communiceert helder.
Je kan complexe financiële informatie op een duidelijke en begrijpelijke manier delen met collega’s en partners. - Je vindt kwaliteit belangrijk.
Je waarborgt hoge standaarden in alle financiële processen, met een focus op nauwkeurigheid en precisie. - Je kan prioriteiten stellen.
Je stuurt aan op prioriteiten stellen en deadlines beheren in een drukke werkomgeving om zo effectief mogelijk te werken.
Daarnaast voldoe je aan de algemene voorwaarden waar iedereen bij ons aan moet voldoen.
Interesse in deze job?
Solliciteer online, ten laatste op woensdag 4 december 2024.
Wat je moet weten voor je start
- Je sollicitatie bestaat uit:
- Vragen over je kennis en motivatie
Je kan geen motivatiebrief toevoegen. Zo kunnen we kandidaten zo goed mogelijk vergelijken. - Je cv
- Foto of scan van je bachelor- of masterdiploma
- Vragen over je kennis en motivatie
- Werk je sollicitatie binnen 1 uur af. Opslaan en later terugkeren kan niet.
- Heb je een beperking waardoor je niet kan meedoen met de selectie? Dan kan je een aanpassing vragen.
- Je krijgt meteen een bevestiging per mail. Geen mail gekregen? Contacteer ons
Hoe kiezen we de geschikte kandidaat?
In elke job gaan we voor de best mogelijke match. Zowel voor jou als voor ons. Je doorloopt deze stappen. Je moet telkens voor een stap slagen om verder te gaan.
- Screening van de kandidaten
We beoordelen je motivatie en je professionele ervaring. - Niveautesten
Alleen voor kandidaten zonder masterdiploma. We peilen naar jouw capaciteiten in de week van 16 december 2024. - Online selectiegesprek
Alleen als er nog meer dan 6 kandidaten overblijven. We zoeken samen met de kandidaat een passend moment in de weken van maandag 16 december 2024 tot en met 3 januari 2025. Kom goed voorbereid, want we gaan al vrij diep. - Sollicitatiegesprek met proef
We nodigen je uit voor een sollicitatiegesprek met proef. Voor het gesprek bereid je ter plaatse schriftelijk een proef voor. Die licht je mondeling toe voor een jury op in de week van 13 januari 2025. - Assessment center
We bootsen situaties na waarin je gedrag toont dat relevant is voor deze job. In de week van maandag 20 januari 2025. - Jobaanbod of wervingsreserve
We maken een lijst van alle kandidaten die de volledige procedure positief doorlopen. We zoeken voor de afdeling ontvangsten en uitgaven en afdeling aankoop en overheidsopdrachten de beste match tussen kandidaat en afdeling. De meest geschikte kandidaat krijgt de job.
Stad Leuven streeft naar een inclusieve werkcultuur waar iedereen zich welkom voelt. We selecteren sollicitanten op basis van kwaliteiten en werkmotivatie. We maken geen onderscheid op basis van leeftijd, beperking, geslacht, genderidentiteit- of expressie, seksuele oriëntatie, afkomst, cultuur of levensbeschouwing.
Heb je een vraag?
Vragen over de jobinhoud
Marc Van Meerbeek
Directeur financiën
Tel. +32 499 67 77 11
E-mail: mvm@leuven.be
Andere vragen over deze vacature
Vermeld in je mail 'Vacature afdelingshoofd ontvangsten en uitgaven'.
Dienst personeel - werving en selectie
Stadskantoor
Professor Van Overstraetenplein 1
3000 Leuven