Overlijden aangeven

Een overlijden in Leuven moet je melden bij de stad. We maken dan een overlijdensakte op.

Wie kan overlijden aangeven?

Iedereen die op de hoogte is van het overlijden. Meestal doet de begrafenisondernemer dat.

Hoe aangeven?

1. Documenten verzamelen

Verzamel alle documenten die nodig zijn voor een aangifte van overlijden. Die kunnen verschillen per situatie. De begrafenisondernemer weet welke documenten dat zijn.

Doe je zelf de aangifte zonder begrafenisondernemer, contacteer ons. We laten je weten welke documenten je nodig hebt.

Stadskantoor

Loket burgerlijke stand

Stadskantoor
Professor Van Overstraetenplein 1
3000 Leuven

2. Documenten bezorgen

Stuur de documenten in 1 mail. Vermeld naam en voornaam van de overledene in het onderwerp.
Mail naar:

Stadskantoor

Loket burgerlijke stand

Stadskantoor
Professor Van Overstraetenplein 1
3000 Leuven

Wat gebeurt er na jouw aangifte?

We verwerken de aangifte en sturen de uittreksels en de toelating tot begraven of cremeren. De originele documenten bezorgen we nadien.

Prijs

Gratis.

Doodgeboren kind

Overleed je kindje kort voor of tijdens de geboorte, na een zwangerschap van minstens 140 dagen? Dan kan je een akte van een levenloos kind laten opmaken. Vanaf 180 dagen (6 maanden) is dat verplicht.

Heb je een vraag?

Contacteer ons, we helpen je graag verder.

Bel ons

016 27 21 93

Mail ons

burgerlijke.stand@leuven.be
Je krijgt zo snel mogelijk een antwoord.
Iets fout of onduidelijk op deze pagina? Meld het ons.