Hulp bij vergelijken en veranderen van energieleverancier

Wil je besparen op je gas- of elektriciteitsrekening? Of wil je liever groene energie? Past je huidige energieleverancier nog altijd bij je situatie? De juiste energieleverancier kiezen kan een groot verschil maken. Wij helpen je gratis vergelijken en overstappen.

Waarom energieleveranciers vergelijken?

Het is interessant om elk jaar te controleren of je huidige energieleverancier nog altijd de beste keuze is voor jou. De energiemarkt verandert regelmatig. Door jaarlijks te vergelijken kan je geld besparen en profiteren van betere voorwaarden.

Goed om te weten: overstappen naar een andere energieleverancier is altijd gratis. Zo kan je kiezen voor een beter contract, zonder extra kosten.

Wat bieden we je?

Samen vergelijken we de leveranciers van gas en elektriciteit op basis van:

  • Prijs
  • Soort energie (bv. groene energie)
  • Soort contract (vast of variabel)

Wil je veranderen van leverancier? Dan helpen we je bij de overstap.

Voor wie?

Voor iedereen. Enige voorwaarde is dat het over een woning in Leuven gaat.

Prijs

Gratis.

Waar?

In het stadskantoor.

Hoe afspraak maken?

Maak online een afspraak

Liever niet online aanvragen?

Bel ons. We helpen je graag verder.

Wat breng je mee?

Breng de laatst beschikbare jaarafrekening van gas en elektriciteit mee.

Zelf vergelijken?

Vul de test in op www.vtest.vreg.be en vergelijk de energieleveranciers voor gas en elektriciteit.

Zelf van energieleverancier veranderen?

Dat doe je zo:

  1. Teken een contract bij een nieuwe leverancier. Dat gebeurt meestal online, via de website van de nieuwe leverancier. Je moet je huidige contract niet opzeggen, dat doet de nieuwe leverancier.
  2. Geef je meterstanden door. Dat hangt af van welke meter je hebt:
    • Analoge meter: Je netbeheerder vraagt je om je meterstanden door te geven.
    • Digitale meter: Je meterstanden worden automatisch doorgegeven. Je hoeft niets te doen.
  3. Je oude leverancier maakt een eindafrekening op.
  4. Na een opzegtermijn van 1 maand ben je aangesloten bij je nieuwe leverancier.
OpgeletHeb je recht op de sociale maximumprijs (sociaal tarief)? Dan betaal je bij elke energieleverancier hetzelfde bedrag. Het is niet goedkoper om van energieleverancier te veranderen.

Heb je een vraag?

Contacteer ons, we helpen je graag verder.

Bel ons

016 27 23 93

Mail ons

klimaathuis@leuven.be
Je krijgt zo snel mogelijk een antwoord.

Stuur een bericht

Vul contactformulier in
Je krijgt zo snel mogelijk een antwoord.
Iets fout of onduidelijk op deze pagina? Meld het ons.